torstai 3. marraskuuta 2011

Pulmia

Tuli tässä sitten makuuhuonetta siivotessa mieleen kaksikin pulmaa. Ensimmäinen koskee sitä, miten löytäis tarpeeksi suuria lakanoita parisänkyyn, jonka koko on 180x210 cm. Tykkäisin puuvillaisista muotoonommelluista, mutta ei löydy tuossa koossa. 180 cm leveään sänkyyn löytyis, mutta 200 cm pitkään. Hö! Ei varmaan kauheen vaikee ois ommella, ku jaksais perehtyä. Nykyiset naftit lakanat tahtoo irtoilla jostain koko ajan. Löytäis ees tarpeeks laajoja normilakanoita.

Pussilakanasetit kirppikseltä. Hintalapussa luki, että retropussilakanat, mutta pesulapussa luki, että IKEA. Uskon pesulappuun. :) Mutta napakkaa puuvillaa ja väri jotenkin niin mua nykyisin miellyttää.

Nikkaroin eilen entisöinnissä tämmösen rimakehyksen (näkyy hyvin mun hienot liitokset!) ja virittelin siihen huippukankaan.

Pulma kaks onkin sitten se, että laitanko uuden taulun oliiville sängynpäätyseinälle vai makkarin sivuseinälle, joka on valkoinen. Auttakaas mua, kummin tekisitte? Kuvissa mallattuna näille seinille ilman ruuvia.

10 kommenttia:

  1. no kerrassaan mikä kangas!!!!!!! mistä....ja laittaisin valkoiselle seinälle. mun silmään tulee nuo herkkuvärit oikeammin esille. mutta minä oonkin värisokea. että älä ota kauhean vakavasti tätä ajatusta. ;)

    VastaaPoista
  2. Tuo kangas on paikallisesta kangaskaupasta. Kerran kiireessä siinä jonotin kassalle ja satuin kurkkaan sinne nurkkaan. Kysyin sitten myyjältä, että MIKÄS TUO ON? Myyjä oli vähän, että joku kangas ja myi sen metrin pätkän mulle. Tää on kai oikeesti rullaverhokangasta, semmonen jämpti kangas. Ei soveltunut mihinkään vaatteeseen, mutta tauluksi oikeen hyvin. Pikkasen on lähellä Kummalan Maijan värimaailmaa.
    Mä olin tästä löydöstä ihan tohkeissani, mies ei osannut niinkään arvostaa. Ihime!

    VastaaPoista
  3. Valkoisella värit erottuu paremmin mut laittaisin silti vihreälle seinälle. Siinä sen näkee paremmin ja useammin ;). Huippu kangas! (Mihinhän minä sitä tunkisin?)

    VastaaPoista
  4. Valkoselle seinälle ehottomasti!

    VastaaPoista
  5. Mä taas ehkä laittasin vihreelle seinälle jotenki rauhallisempi. Valkosella erottuu ehkä jotenki mun makuun vähä liikaaki nuo värit. Liekö tämä sitten vain kateellisen mielipide :)

    VastaaPoista
  6. No mä laittaisin vihreää vasten, olis rauhallisempi ja valkoista vasten jotenkin sai valkoisen näyttämään vaalean siniseltä.

    VastaaPoista
  7. perus parivuoteen lakanat on nafteja normaalin kokoisessakin parisängyssä. olen siksi jo pitkään tehnyt niin, että ompelen kaksi tavallista lakanaa yhteen ja pysyy hyvin. niin paljon siitä jää taitettavaa alle, että pysyis varmaan teidänkin isossa sängyssä.
    mille seinälle sitten laitoit tuon taulun? hyvän näköinen molemmissa, mutta vihreää taustaa vasten ehkä hivenen rauhallisemman oloinen. miellyttävämpi silmälle.

    VastaaPoista
  8. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  9. Kiitos kommenteista. Taulu nojaa vieläkin millon millekin seinälle ilman ripustusta. Vihreeseen seinään taian päätyä. Ja niin päädyitte tekin 4-2. (Jos osasin laskea.)

    VastaaPoista